Salescommunicatie analyse

SEO analyse

Communicatie is het belangrijkste instrument in ieder salesproces. Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat je hiermee goed aansluit op de behoefte van potentiële klanten. Op het moment dat die nog niet weten wat een product of dienst kan betekenen vragen zij om andere input dan wanneer zij een aankoop willen doen. In hoofdlijnen kun je de volgende fasen onderscheiden in een aankoopproces:

  • Onbewust
  • Bewust
  • Geïnteresseerd 
  • Overwegend
  • Kopend

In de communicatie analyse brengen we in kaart welke vragen een potentiële klanten doorgaans heeft bij het doorlopen van deze fasen. Daarnaast brengen we alle boodschappen in kaart die via alle media- en communicatie kanalen worden overgebracht. Hierbij kun je denken aan advertenties, websites, social media kanalen, e-mails, sales presentaties en contractvoorstellen. Het resultaat van deze communicatieanalyse is advies in een tijdlijn met de verschillende fasen en de afgegeven boodschappen. 

Beginnen met winnen?